اگر شما هم به دنبال بهبود و ارتقای کسب و کار خود در اینستاگرام هستید، اقدامات و نکات مهمی را می بایست مد نظر قرار دهید. به اشتراک گذاشتن پست، ریلز، استوری و... با کیفیت در اینستاگرام در کنار سایر موارد همچون تبلیغات اینستاگرام، از جمله موارد مهمی است که در دیده شدن کسب و کار شما کمک شایانی می کند. اما یکی از موارد مهم در زمینه آپلود محتوا، زمان مناسب قرار دادن آن بر اساس فاکتورهای مختلف می باشد. در این مقاله به بررسی بهترین زمان قرار دادن پست و سایر محتوا در اینستاگرام خواهیم پرداخت.
آیا می توان بهترین زمان برای قرار دادن پست را تعیین کرد؟
به طور کلی اگر بخواهیم در خصوص این موضوع صحبت نماییم، باید به این نکته اشاره کرد که زمان مناسب پست گذاشتن برای هر فرد و کسب و کاری با توجه به فاکتورهای مختلفی که در ارتباط با این موضوع وجود دارد متفاوت می باشد. بر همین اساس نمی توان به طور قطع بهترین زمان قرار دادن محتوا را به طور یکسان برای هرکس تعیین نمود.
اما بر اساس فاکتورهای مختلفی که هر کسب و کار دارد می توان زمان ایده آل برای قرار دادن محتوا و یا حتی تبلیغات اینستاگرام را تعیین نمود. حال این فاکتورها شامل چه مواردی می شود؟
1. مخاطبین شما چه کسانی هستند؟
مخاطبین و دنبال کنندگان شما بدون شک اکثرا افرادی هستند که علاقمند به دنبال کردن کسب و کار شما هستند. این مخاطبان را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی از قبیل سن طبقه بندی نمود. به طور مثال اگر مخاطبین کسب و کار شما در سنین نوجوانی قرار داشته باشند، عموما صبح ها تا بعد از ظهر دسترسی به فضای مجازی و یا اینستاگرام را به دلیل حضور در مدرسه نخواهند داشت. بنابراین بهترین زمان برای قرار دادن پست یا سایر محتوا برای این نوع از دنبال کنندکان بعد از این تایم از روز می باشد.
این موضوع برای کارمندان و افرادی که مشغول به کار هستند هم صدق می کند. عموم این افراد بعد از تایم کاری خود وقت آزاد بیشتری برای مشاهده محتوای شما خواهند داشت.
نکته ای که در خصوص شناخت دنبال کنندگان شما وجود دارد این است که می بایست با سعی و خطا کردن و به مرور آمار کلی و جامعی از مخاطبین و دنبال کنندگان خود پیدا کرده تا بدین وسیله به بهترین زمان تولید و ارائه محتوا جهت بازدید و تعامل بیشتر دست یافت.
2. ارائه محتوای مناسب در زمان معین
همانطور که می دانید تولید محتوای با کیفیت چه از نظر نوع محتوا و چه از نظر کیفیت دیداری و شنیداری از جمله موارد بسیار مهم برای افزایش بازدید و ورود به اکسپلور اینستاگرام می باشد. یکی از مواردی که در پکیج اکسپلور اینستاگرام توسط آژانس مدلین به دقت به آن پرداخته می شود، یافتن بهترین زمان برای قرار دادن پست بر اساس نوع محتوا می باشد.
به طور مثال اگر عموم مخاطبین شما جز افراد شاغل هستند، قطعا تولید محتوای آموزشی در زمان پایان کار این افراد، با توجه به خستگی این نوع از مخاطبان کمتر دیده می شود. اما در عوض تولید محتوا سرگرم کننده در این زمان از روز سبب افزایش هرچه بیشتر بازدید شما و در نتیجه اضافه شدن مخاطبان کسب و کار شما می شود. ما در پکیج اکسپلور اینستاگرام کلیه این دست از موارد را بر اساس نوع کسب و کار به شما آموزش خواهیم داد.
3. سعی و خطا برای یافتن بهترین زمان پخش محتوا
با توجه به این که به طور دقیق نمی توان تمامی فاکتورها و ملاک های تعیین بهترین زمان قرار دادن پست در اینستاگرام را مشخص نمود، یکی دیگر از راهکارها آزمون و خطا کردن به منظور یافتن بهترین زمان برای تعامل به مخاطبین می باشد. این بدان معناست شما می توانید با در نظر گرفتن چند بازه زمانی اقدام به تولید محتوا و قرار دادن آن در صفحه خود نمایید، تا آمار حدودی خوبی از این طریق بدست بیاورید.
4. نظرسنجی از مخاطبین
یکی از قابلیت های استوری اینستاگرام، قابلیت نظرسنجی یا همان Ask me a question می باشد. شما می توانید از این راه علاوه بر تعامل بیشتر با مخاطبین خود، بهترین زمان برای قرار دادن پست در اینستاگرام را بر اساس نظر مخاطبین خود بیابید. پس برای یافتن زمان مناسب قرار دادن پست می توانید از باکس نظرسنجی اینستاگرام استفاده نموده و با مطرح کردن سوالاتی نظیر چه زمانی اینستاگرام خود را در طول روز بیشتر چک کی کنید به این موضوع پی ببرید. همچنین با قرار دادن باکس چند گزینه ای، با بازه های زمانی مختلف می توانید بهترین زمان برای پست گذاشتن از دید دنبال کنندگان خود را متوجه شوید.
قرار دادن پست در چه بازه های زمانی برای چه مخاطبانی مناسب است؟
اگر طول 24 ساعت روز را به 4 بازه زمانی7 تا 11، 11 تا 17، 17 تا 21 و 21 تا 24 تقسیم بندی نماییم می توانیم به صورت حدودی در خصوص هریک از این بازه ها مخاطبین خود را شناسایی نماییم:
✔ بازه 7 تا 11 صبح عموم افراد پس از بیدار شدن اینستاگرام خود را چک می کنند. اما نوع نگاه به اینستاگرام در این بازه زمان به صورت سطحی بوده و دقت زیادی به محتوا ها نخواهد شد. بنابراین بهتر است در این بازه زمانی از قرار دادن محتواهای آموزشی و یا پست های طولانی خودداری نمایید.
✔ بازه 11 تا 17 بهترین زمان برای قرار دادن پست ها به صورت عکس می باشد. با توجه به قرارگیری تایم ناهار، بسیاری از افراد در این بازه حتی در سر کار خود تایم خالی کوتاه مدتی دارند که بتوانند سری به اینستاگرام خود بزنند. اما با توجه به محدودیت این زمان بهتر است به قرار دادن پست های عکسی بسنده نمود.
✔ بهترین بازه زمانی برای دیده شدن محتوای کسب و کار شما در اینستاگرام در بازه زمانی 17 تا 21 می باشد. در این زمان عموم افراد وقت خالی بیشتری دارند و می توان گفت مدت زمان بیشتری در اینستاگرام حضور دارند. تولید محتوای سرگرم کننده در این زمان گزینه مناسبی خواهد بود.
✔ در بازه زمانی 21 تا نیمه شب هم شاهد استراحت عموم افراد هستیم که بسیاری از افراد این زمان را مشغول گشت و گذار در اینستاگرام هستند. بازدهی و بازدید محتوا در این بازه زمانی بسیار بالا خواهد بود و می تواند جز زمان های مناسب برای قرار دادن پست با محتواهای مختلف باشد.
نتیجه گیری پایانی
فاکتورها و ترفند های بسیار زیادی برای شناسایی بهترین زمان قرار دادن پست در اینستاگرام و یا حتی دیده شدن هرچه بیشتر تبلیغات اینستاگرام وجود دارد که این اطلاعات دائما بروز رسانی می شود. اگر بدنبال افزایش بازدید و مخاطبین خود در اینستاگرام هستید، مشاوره و یادگیری در خصوص راهکارهای رسیدن به آن اهمیت بسزایی دارد. همچنین استفاده از پکیج اکسپلور اینستاگرام به منظور افزایش بازدید صفحه شما که تیم آژانس مدلین اقدام به انجام آن نموده است، از دیگر مواردی است که می تواند سبب افزایش هرچه بیشتر بازدید کسب و کار شما شود.
معرفی بهترین سرویس های ثبت و پخش موسیقی
در گذشته دسترسی به موزیک محدود به وسایل فیزیکی همچون نوار کاست، CD و... بود که نسبت به امروزی روند پخش و انتشار آن ها نیز دردسرهای مختلفی داشت. اما امروزه به لطف پلتفرم های جهانی علاوه بر دسترسی ساده تر، روند ثبت موزیک بسیار آسان تر از گذشته شده است. این نوع پلتفرم ها که دارای محدوده جغرافیایی خاصی نیست به سرویس های استریم موزیک معروف هستند.
دلایل اهمیت دریافت تیک آبی اینستاگرام
با توجه به اینکه امروزه بسیاری از حرفه ها و مشاغل به شکل مجازی و در شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام کسب و کار خود را انجام می دهند، یادگیری استفاده صحیح از چنین شبکه هایی و درآمد زایی از طریق آن ها می تواند سبب موفقیت ما در کسب و کار مورد نظر شود. تیک آبی اینستاگرام یکی از مهم ترین ویژگی های این شبکه اجتماعی است که با دریافت آن می توان در کار و حرفه خود به موفقیت رسید.
از کجا بفهمیم اینستاگرام ما هک شده است؟
زمانی بود که تنها کاری که در اینستاگرام خود انجام می دادید این بود که فید خود را اسکرول کنید، صفحات جدید را در Explore کشف کنید و یا فیلترهای عالی برای استفاده تصاویر پیدا کنید. امروزه هنوز هم می توانید همه این کارها را انجام دهید، اما باید امنیت اینستاگرام خود را در اولویت اول قرار دهید، به خصوص اگر دارای کسب و کار و یا حرفه ای در این فضای مجازی هستید و می خواهید حساب اینستاگرام خود را حفظ کنید.