چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرم؟

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرم؟

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های کارشناسان سئو بوده است. حضور در صفحه اول گوگل تنها در صورتی امکان پذیر است که از تکنیک های سئو به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید؛ برای خواندن این مقاله، قرار نیست فیل شوید! پس جای نگرانی نیست. برای یک بار هم که شده، خسته شوید و این مقاله را تا انتها با دقت بخوانید. مطمئن باشید که می توانید تعداد زیادی از صفحات سایت خود را به تنهایی و بدون نیاز به متخصص سئو به صفحه اول گوگل بیاورید.

حدود 75 درصد از مردم وقتی به دنبال چیزی در گوگل هستند صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند و جستجو می کنند. این نشان می دهد که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل مهم است، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو جزو 3 نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.

اگر پاسخ خوبی برای این سوال که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید نداشته باشید، طبیعتاً تعداد زیادی از ترافیک طبیعی و میزان کلیک هایی که ارزش زمان و هزینه صرف شده برای سئو را دارد را از دست خواهید داد.

شما به شدت به این ترافیک طبیعی نیاز دارید زیرا حدود 93 درصد اطلاعات از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. طبق آماری که ماهانه به دست می آید، به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای سایبری انجام می شود.

در نتیجه اگر سایت به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید بتواند حجم قابل توجهی از این جستجوها را به صفحات سایت شما جذب کند و در نتیجه کسب و کار شما را بهبود بخشد. اما مشکل اینجاست که بسیاری از صاحبان وب سایت نمی دانند چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانند و در نتیجه نمی توانند از نظر بهینه سازی صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی خاص عملکرد خوبی داشته باشند.

این موضوع نشان می دهد که رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار بالاست پس باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید تا متوجه نحوه قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل شوید.

مراقب باشید برای به دست آوردن یک رتبه خوب برای کلمات کلیدی مورد نظر خود، نیازی به استفاده از لینک ها یا سایر روش های متداول رابط کاربری سایت نداشته باشید. اول از همه بررسی می کنیم که چه دلایلی باعث می شود نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک ها را در این زمینه به شما آموزش می دهیم.

تکنیک ها و عوامل موثر در رساندن سایت به صفحه اول گوگل

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرم؟

شما باید از تکنیک های منحصر به فرد برای بهبود برند خود استفاده کنید. در ادامه این مقاله آموزش سئو بهترین ترفندها در این زمینه را به شما آموزش می دهیم.

  • از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

اگر نمی توانید رتبه خوبی برای کلمات کلیدی مورد نظر خود با رقابت زیاد برای آنها کسب کنید، از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر نمی توانید در صفحه اول گوگل برای اصطلاح سئو قرار بگیرید، بهتر است از یک کلمه کلیدی بلندمدت مانند سئو برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

البته مراقب باشید که هر یک از این عبارات طولانی نمی توانند ترافیک زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند. تنها زمانی می توانید بهترین عملکرد را از کلمات کلیدی دم بلند دریافت کنید که از تعداد زیادی از آنها در محتوای خود استفاده کنید. با توجه به آمار، متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجوهای گوگل برای کلمات کلیدی طولانی رزرو شده است. رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند آسان تر است. زیرا رقابت برای آنها بسیار کمتر خواهد بود.

بر اساس تحقیقات منتشر شده، متوجه شدیم که آمازون حدود 57 درصد از فروش خود را با تمرکز بر کلمات کلیدی دم بلند انجام می دهد. در نتیجه، اگر بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد موضوع مورد نظر کاربران خود در صفحات سایت داشته باشید، می توانید عملکرد خوبی در رساندن سایت خود به صفحه اول گوگل داشته باشید.

  • نتیجه میگیریم که…

اگر تازه شروع کرده اید و می خواهید در صفحه اول گوگل باشید، باید از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و هرگز از کلمات کلیدی کوتاه استفاده نکنید. همانطور که گفتیم رقابت در کلمات کلیدی کوتاه بسیار زیاد است و شانس شما را برای حضور در صفحه اول گوگل از بین می برد.

استفاده از AdWords برای ورود به صفحه اول گوگل

اکنون ممکن است تعجب کنید که چرا AdWords نمی تواند ترافیک ارگانیک را به سایت شما هدایت کند. در مورد این موضوع در اثربخشی آن برای بسیاری از سایت ها باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل پر از سایت هایی است که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از این نتایج پولی برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالب در این زمینه این است که نتایج نمایش داده شده از طریق AdWords کاملاً با کلمه کلیدی جستجو شده مرتبط نیست. در نتیجه، لزوما نباید برای کلمه کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید. در عوض، شما فقط می توانید در مورد محصول یا خدماتی که می توانید ارائه دهید توضیح دهید و کاربران را به سایت خود هدایت کنید. بنابراین نحوه قرارگیری سایت در صفحه اول گوگل از طریق ادوردز کمی متفاوت است اما می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما داشته باشد.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرم؟

مقالات بیشتری نسبت به رقبا تولید کنید

شما نمی توانید از کلمات کلیدی یکسانی در همه یا بیشتر پست های خود استفاده کنید. استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر یک از پست‌های شما تقریباً روی دو عبارت کلیدی تمرکز کند.

همانطور که گفته شد، این نشان می دهد که شما باید تعداد زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هر چه محتوای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای کسب رتبه های برتر از گوگل دارید. هرچه محتوای بیشتری تولید کنید، مقالات بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر یک از این مقالات ترافیک خاصی را برای شما به ارمغان می آورد. طبق تحقیقات Niseo، این وب سایت ها در صورتی که حداقل 15 پست در ماه در استراتژی محتوای خود داشته باشند، می توانند به موفقیت های بزرگی دست یابند و رتبه های برتر را کسب کنند.

طبیعتا امکان ندارد با تولید محتوای کمتر بتوانید رقبای وب سایت خود را حذف کنید و رتبه اول جستجوی گوگل را کسب کنید. پیشنهاد می کنیم در ابتدای هر هفته یا ماه، جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید که چه محتوایی در سایت شما قرار خواهد گرفت. پس از آن می توانید با خیال راحت و با یک اپلیکیشن، فعالیت های مربوط به حضور در صفحه اول گوگل را به خوبی انجام دهید. هزاران ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای تجارت خود استفاده کنید.

طول مطالب شما نیز می تواند در بالا بردن سایت در صفحه اول گوگل موثر باشد. گوگل به محتوایی که کمتر از 1000 کلمه باشد اعتبار زیادی قائل نیست. در نتیجه اگر تاکنون مطالب کوتاهی را در سایت خود منتشر کرده اید، بهتر است به سرعت مطالب جدید را به آنها اضافه کنید و نکات به روز رسانی محتوا را روی آنها پیاده سازی کنید.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرم؟

تولید عناوین متقاعد کننده

عناوین یکی از مهم ترین بخش های محتوای شما هستند. بدون استفاده از عناوین جذاب و متقاعد کننده، بعید است که بتوانید با موفقیت در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

بدون عنوان بهینه و جذاب، حتی بهترین محتوای تولید شده توسط شما ممکن است مورد استقبال مخاطب قرار نگیرد. در نتیجه قبل از اینکه بخواهید محتوای وب سایت خود را منتشر کنید، باید چندین بار عنوان آن را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید بهترین متن را ارائه دهید که کاربران را به خود جذب کند.

در اکثر مراکزی که به شما سئو را آموزش می دهند، بر اهمیت عنوان مقالات وب سایت تاکید زیادی شده است. در نتیجه برای حضور در صفحه اول گوگل باید زمان زیادی را صرف تولید و بهینه سازی عناوین محتوای خود کنید.

بهینه سازی سرعت سایت

صفحات وب سایت شما باید با بیشترین سرعت ممکن در همه دستگاه ها بارگیری شوند. سرعت پایین صفحه می تواند تاثیر منفی بر رتبه وب سایت شما داشته باشد. طبیعتاً هیچ کس دوست ندارد چند ثانیه صبر کند تا محتوای مورد نظر خود را دریافت کند.

برای بررسی سرعت بارگذاری بهینه وب سایت خود می توانید از ابزارهای مختلفی که در این زمینه ایجاد شده اند استفاده کنید. پیشنهاد نیو سئو این است که استفاده از ابزار gtmetrix را در اولویت قرار دهید. در نتیجه اگر می خواهید به بهترین شکل ممکن در صفحه اول گوگل قرار بگیرید باید توجه ویژه ای به بهینه سازی سرعت سایت خود داشته باشید.

عوامل موثر در افزایش سرعت سایت

1- یک هاست قدرتمند و مناسب برای سایت خود انتخاب کنید. هاست قدرتمند سایت باعث افزایش سرعت سایت می شود پس در انتخاب هاست دقت کنید.

2- از یک قالب بهینه استفاده کنید. سعی کنید قالبی را که برای سایت خود انتخاب می کنید، به اصطلاح سبک کنید.

3- حجم تصاویر خود را کاهش دهید. یکی دیگر از مسائل مهم برای افزایش سرعت سایت، میزان تصاویر در سایت است. سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که حجم بسیار کمی دارند، پس از کاهش حجم تصاویر خواهید دید که سرعت سایت شما افزایش می یابد.

4- فشرده سازی فایل های js و css. با استفاده از نرم افزارهای موجود در اینترنت می توانید فایل های js و css را فشرده کنید.

5- پلاگین های غیر ضروری را حذف کنید. اگر افزونه هایی دارید و این افزونه ها برای شما مفید نیستند، آن ها را حذف و غیرفعال کنید. تا زمانی که به آنها نیاز ندارید آنها را نصب نکنید

اعتبار نام دامنه

هر چه مدت طولانی تری مالک یک دامنه وب سایت باشید، ارزش آن بیشتر است. همچنین هرچه محتوای ارزشمندتری در این دامنه داشته باشید، اعتبار آن بیشتر می شود. سعی کنید از کلیدواژه اصلی کسب و کار اینترنتی خود در دامنه وب سایت خود استفاده کنید. در این صورت شانس حضور در صفحه اول گوگل بسیار افزایش می یابد.

تخمین تعداد بک لینک مورد نیاز

بک لینک ها یکی از مهمترین بخش های فرآیند قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هستند. اگر با دنیای سئو آشنایی دارید، می دانید که بک لینک ها یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند.

در نتیجه اگر از شما و همکارانتان سوال شده است که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید بگوییم که استفاده از بک لینک های ارزشمند در استراتژی های بهینه سازی وب سایت می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

علاوه بر این که خود گوگل بر اهمیت استفاده از بک لینک تاکید کرده است، مطالعات بسیاری که در این زمینه انجام شده است نیز به ما نشان می دهد که هر چه یک وب سایت دارای بک لینک های باکیفیت تر باشد، ترافیک و رتبه بسیار بهتری نسبت به جایگاه قبلی خود کسب کرده است. رقبا

حال سوال اصلی این است؛ چگونه بفهمیم به چند بک لینک نیاز داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ راه مستقیمی برای شما وجود ندارد که بتوانید دقیقاً چند بک لینک در صفحه اول گوگل داشته باشید.

اما پیشنهاد ما استفاده از ابزارهای مختلفی است که برای درک تعداد لینک های استفاده شده توسط وب سایت های مختلف ایجاد شده است. شما باید آدرس وب سایت های رقیب را که در جستجوی گوگل رتبه اول را کسب کرده اند را در این ابزارها وارد کنید و بر اساس بک لینک آنها تصمیم بگیرید که چه تعداد لینک برای وب سایت خود ایجاد کنید.

بک لینک ها و لینک های داخلی بیشتری ایجاد کنید

همانطور که همه شما بارها شنیده اید، بک لینک ها به صفحه شما اعتبار می بخشند و هر صفحه ای با اعتبار بالاتر می تواند راحت تر در گوگل رتبه بالاتری کسب کند.

نکته ای که باید بدانید این است که بدون استثنا تمامی فعالان و کارشناسان سئو سایت در این مورد اتفاق نظر دارند و معتقدند بک لینک ها می توانند گزینه خوبی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باشند.

ایجاد لینک های داخلی با کیفیت پاسخ دیگری به این سوال است که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم. دقت داشته باشید که در هر صفحه یا برگه ای که مد نظر دارید، فقط باید از لینک هایی استفاده کنید که مرتبط با موضوع آن قسمت هستند. در غیر این صورت، آن محتوای خاص ممکن است دیرتر از حد معمول روند قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را طی کند.

صبور باش!

متاسفانه حضور در صفحه اول گوگل زمان بر است. قطعاً می خواهید بدانید که برای این کار چقدر زمان لازم است. واقعاً گفتنش آسان نیست. با این حال، بر اساس تجربه ما در نیو سئو، یک سال طول می کشد تا شما از هیچ چیز به صفحه اول گوگل برسید.

البته دقت کنید که عوامل زیادی در این زمینه دخیل هستند; از کیفیت محتوای شما گرفته تا سختی و رقابت کلمه کلیدی مورد نظر شما. اما در بسیاری از موارد شاهد بوده ایم که گوگل پس از ایجاد محتوا برای یک کلمه کلیدی خاص، به سرعت رتبه بالایی را برای نیو سئو در نظر گرفته است. دلیلش این بود که سعی کرده بودیم بهترین کیفیت و تکنیک های سئو را به خوبی روی آن مقاله پیاده کنیم. گوگل به کیفیت اهمیت زیادی می دهد.

البته اگر بعد از مدتی هیچ پیشرفتی مشاهده نکردید بدون شک در مراحل فوق که تکنیک های اصلی رساندن سایت به صفحه اول گوگل می باشد شکست خورده اید. شما باید به عقب برگردید و تمام فعالیت های خود را دوباره بررسی کنید تا مشکل را پیدا کنید. در بسیاری از مواقع مشکل رساندن سایت به صفحه اول گوگل برای افراد با این کار حل می شود.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرم؟

چرا نباید فقط به حضور در صفحه اول گوگل راضی باشید؟

این نمودار به تنهایی گویای همه چیز است. با این نمودار می بینید که بیشترین کلیک به 5 رتبه برتر نتایج جستجو اختصاص یافته است. همچنین می توانید روند صعودی این پرونده را مشاهده کنید. هر چه به رتبه یک نزدیکتر باشید، نرخ کلیک وب سایت شما بالاتر خواهد بود. تفاوت بین رتبه های صفحه اول بسیار واضح است. آن دسته از وب سایت هایی که نمی توانند رتبه خود را بالاتر از رتبه 5 ببرند، می توانند درصد بسیار کمی از کلیک ها را دریافت کنند.

البته ناامید نشوید. قرار دادن سایت در صفحه اول گوگل بسیار ارزشمند است. اما اگر بتوانید وب سایت را در بین ده نتیجه موجود مطرح کنید، قطعا مزایای آن را به خوبی احساس خواهید کرد.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرم؟

10 دلیل برای اینکه سایت در صفحه اول گوگل قرار ندارد

طبیعتا برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ابتدا باید مشکلاتی که سد راه شماست را شناسایی کرده و یکی یکی رفع کنید. در ادامه متداول ترین مشکلاتی که در زمینه عدم رشد و ارتقای رتبه سایت وجود دارد را به شما ارائه خواهیم داد.

سرعت سایت پایین

به نظر شما چقدر طول می کشد تا یک وب سایت سریع به کاربر نمایش داده شود؟ به طور متوسط ​​وب سایت شما 5 ثانیه طول می کشد تا به طور کامل برای کاربر بارگذاری شود، اگر بیش از 5 ثانیه طول بکشد، کاربر بدون تاخیر وب سایت شما را ترک می کند. این موضوع باعث می شود که نرخ پرش سایت به شدت افزایش یابد و طبیعی است که پس از آن هرگز نتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

محتوای شما باعث ایجاد اعتماد نمی شود

همانطور که همه ما می دانیم، همه کسب و کارها تنها در صورتی می توانند به موفقیت های بزرگ دست یابند که مردم به آنها اعتماد کنند. این اعتماد است که باعث خرید می شود. این ممکن است کمی ساده به نظر برسد، اما باید از خود بپرسید، وب سایت من دقیقاً چه کرده است تا مردم به محتوای آن و برندی که می بینند اعتماد کنند؟

ایجاد اعتماد مستلزم یک سری اصول خاص و تکنیک های مخفی نیست. کافی است عملکردی که نشان می دهید هوشمندانه باشد. حتما برای شما هم پیش آمده که در شرایطی قرار داشته باشید که فردی یا کسب و کار شما را برای خرید تحت فشار قرار می دهد. این برای وب سایت و کسب و کار آنلاین شما نیز صادق است.

یعنی اگر می خواهید کاربران به شما اعتماد کنند، نباید در تمام فعالیت هایی که در وب سایت خود انجام می دهید، رنگی از خرید و فروش وجود داشته باشد. درست است که هدف اصلی برند شما فروش یا ارائه خدمات خاص است. اما باید بخشی از هزاران قسمتی باشد که در روند فعالیت وب سایت شما وجود دارد.

همچنین سعی کنید خودتان باشید. بر خلاف سایر افراد، به دنبال shoaf نباشید و سعی کنید خود را در سطح کاربران خود قرار دهید. در این صورت اعتماد بسیار زیادی بین شما و این افراد شکل می گیرد.

محتوای شما کلمه کلیدی درستی را هدف قرار نمی دهد

اگر مشخص نباشد که به کدام مشکل کاربری می خواهید پاسخ دهید، به سختی می توانید سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل معرفی کنید. محتوا باید واضح باشد و به صورت شفاف به مسائل بپردازد. کاربری که وارد صفحه سایت شما می شود باید در چند ثانیه اول هنگام خواندن محتوای آن صفحه موضوع اصلی را بفهمد.

البته دقت داشته باشید که این موضوع باید برای هر صفحه از سایت پیاده سازی شود. زیرا این تنها کاربری نیست که باید موضوع سایت شما را درک کند. خزنده موتور جستجو نیز تمام صفحات شما را بررسی می کند و در نهایت تصمیم می گیرد که کدام صفحه را برای کدام کلمه کلیدی رتبه بندی کند.

عدم تداوم در انتشار

یکی از کلیدهای اصلی برای حل مشکل قرار نگرفتن در بین ده رتبه برتر گوگل، انتشار منظم محتوا است. به محض اینکه برخی از محتوای سئو را در وب سایت خود منتشر می کنید و منتظر می مانید تا به سرعت توسط خزنده گوگل رتبه بندی شود، کار درستی نیست.

برای شروع، پیشنهاد Neoseo این است که حداقل 15 محتوا در ماه منتشر کنید و برای هر یک از این محتوای سئو یک کلمه کلیدی متفاوت در نظر بگیرید. به این ترتیب شما دائماً به موتور جستجو می گویید که چیز ارزشمندی برای ارائه دارید. با ادامه این روند، صفحات سایت شما توانایی کسب رتبه های برتر را پیدا می کنند.

یادداشت مهم:

یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی که در این زمینه می‌افتد این است که افراد پس از شش یا ۱۲ ماه از انتشار منظم محتوا با کمبود کلمات کلیدی مواجه می‌شوند. بهترین راه حل برای این مشکل آپدیت است. وقتی متوجه شدید که کلمات کلیدی ارزشمند کمیاب هستند، به عقب برگردید و محتوایی را که بیشترین سود را برای وب سایت شما داشته است، به روز کنید. مطمئن شوید که دستورالعمل های به روز رسانی محتوا را دنبال می کنید.

عدم اجرای بهترین تکنیک های سئو

دوره های زیادی در زمینه بهینه سازی سایت و سئو همیشه برگزار شده، هست و خواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بهترین ها را شناسایی کنید و از آموزش های به روز شده ای که در دسترس شماست بهترین استفاده را ببرید. البته راه دیگری هم هست که شاید کمی زمان بر باشد اما حداقل رایگان است. شما می توانید از مقالات سایت معتبر آموزش سئو زبان خارجی استفاده کنید و نکات و تکنیک هایی را که این وب سایت های مرجع به صورت رایگان ارائه می دهند را در استراتژی سئوی خود پیاده سازی کنید.

نکته مهم در این زمینه، به روز بودن اطلاعات است. هرگز نباید از داده هایی استفاده کنید که دیگر تاثیری در بهبود سئو ندارند.

همانطور که می دانید الگوریتم رتبه بندی گوگل همیشه به روز می شود. یکی از کارهایی که همیشه باید انجام دهید این است که اخبار مربوط به بروزرسانی این الگوریتم را بررسی کنید. این تکنیکی است که اکثر اساتید سئو انجام می دهند. این افراد همیشه در حال گوش دادن به زنگ هستند تا عملکرد وب سایت خود را طبق آخرین الگوریتم رتبه بندی گوگل هماهنگ کنند تا از جریمه و افت ناگهانی رتبه جلوگیری کنند. مطمئن باشید اگر از همین روش استفاده می کنید حضور در صفحه اول گوگل برای شما مانند آب خوردن خواهد بود.

سایت شما شلوغ است!

ساختار وب سایت یکی از عوامل مهم در رتبه بندی است. اگر پایه وب سایت شما مشخص نباشد، اکثر افرادی که وارد وب سایت شما می شوند بلافاصله آن را ترک می کنند. چون نمی فهمند در سایت شما چه خبر است! این همان موضوعی است که باعث می شود نرخ پرش به شدت افزایش یابد و گوگل شما را در بین رتبه های برتر خود قرار ندهد. گوگل متوجه می شود که چیزی در سایت شما وجود دارد که کاربران را آزار می دهد و این دقیقا برعکس چیزی است که این موتور جستجو می خواهد. یعنی رضایت کاربر.

بنابراین؛ شما باید یک نقشه درست به کاربران نشان دهید!

منوی ناوبری یکی از اصلی ترین عواملی است که به بهبود تجربه کاربری سایت کمک می کند. اگر کاربری که وارد سایت شده است، دقیقاً نمی داند چه کاری انجام دهد، تصمیم می گیرد در چند ثانیه اول سایت را ترک کند. بله دقیقا همینطور است و کاربران در چنین مواردی کمی بی رحمانه رفتار می کنند!!! در نتیجه برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید سیستم ناوبری سایت خود را ارتقا دهید و همچنین مطمئن شوید که این سیستم به راحتی برای کاربر قابل درک است.

رقابت سنگین در صنعت شما

همیشه به خاطر داشته باشید که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی بسیار راحت تر است.

به عنوان مثال کسب رتبه یک در زمینه خرید و فروش تلفن همراه بسیار دشوارتر از کسب رتبه یک در بین وب سایت های خرید و فروش قهوه است. بنابراین نوع کسب و کار اینترنتی نیز در وضعیت سئوی سایت نقش بسزایی دارد; اما دلیل نمی شود که در اجرای تکنیک هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم بی دقتی کنید.

اگر رقابت بالایی پیش روی شما باشد، نشان می دهد که باید بیشتر از قبل تلاش کنید. یعنی اگر قرار است شروع به ساخت بک لینک برای وب سایت خود کنید، باید حداقل دوبرابر فعالیتی که تا به حال داشتید را برای رسیدن به نتیجه پیاده سازی کنید.

توجه داشته باشید که یکی از بهترین راه ها برای رتبه بندی کلمات کلیدی با مشکل جستجوی بالا متفاوت بودن است.

به عنوان مثال، اگر رقبای شما محتوای متنی خوبی تولید می کنند، باید علاوه بر تولید محتوای باکیفیت، از پادکست، ویدیو و اینفوگرافیک های جذاب استفاده کنید تا صفحات وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل برای کاربران برجسته شود.

عدم انتقال اعتبار به نویسنده مورد اعتماد

در سال 2018، گوگل یک به روز رسانی E.A.T را در الگوریتم رتبه بندی خود انجام داد. به منظور ایجاد فهرست نویسندگان یا نظر مرتبط با یک مقاله خاص، در وبلاگ های موجود در فضای وب، یکی از عوامل رتبه بندی می باشد. یعنی اگر وب سایتی اطلاعاتی در زمینه پزشکی منتشر کند، اگر نام یک پزشک یا یک گروه درمانی معتبر را به عنوان منبع اطلاعات خود ذکر کند، احتمال قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای آن سایت چندین افزایش می یابد.

هدف از این مکانیسم این است که وب سایت ها سعی در انتشار محتوای معتبر و ارزشمند دارند. کاهش اعتماد به وب سایت ها باعث کاهش اعتماد کاربران به گوگل می شود!

صفحات شما دارای یک برچسب فهرست جدید هستند!

شاید باورش برای بسیاری از شما سخت باشد. اما در برخی موارد، مدیران سایت ممکن است به اشتباه صفحات سایت خود را مجددا فهرست کنند و منتظر بمانند تا این صفحات در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند.

در برخی موارد دیده شده است که تعدادی از طراحان سایت زمانی که می خواهند وب سایت را به کارفرما تحویل دهند، کل سایت را مجددا ایندکس می کنند. در نتیجه، ممکن است زمانی که شروع به بهینه سازی سایت خود می کنید، وب سایت هنوز فهرست نشده باشد و نتواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی کند. گاهی اوقات چیزهای ساده ای هستند که ممکن است نادیده گرفته شده باشند که شما را عقب نگه می دارند.

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرم؟

تگ شاخص جدید چیست؟

یکی از دلایل دیگر عدم حضور در صفحه اول گوگل، تگ ایندکس جدید است. حالا می خواهیم ببینیم تگ ایندکس جدید چیست؟ می دانید که اگر صفحه ای بخواهد در صفحات جستجوی گوگل قرار گیرد، باید توسط خزنده های گوگل ایندکس شود.

وقتی چیزی را در گوگل جستجو می کنیم، گوگل آن را در بین صفحاتی که ایندکس کرده است جستجو می کند.

حال می خواهیم بگوییم New Index چیست؟ به زبان بسیار ساده می‌توان گفت، به خزنده‌های گوگل می‌گوییم که یک یا چند صفحه را ایندکس نکنند. این دستور اغلب به عنوان یک متا تگ به کد منبع Html داده می شود.

تو عجله داری!!!

دوست عزیز، اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید و انتظار دارید پس از یک هفته با انتشار برخی مطالب و به روز رسانی آنها به صفحه اول گوگل بیایید، طبیعی است که این انتظار بیهوده است. باید بگوییم که اگر رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل باشد، شانس بسیار خوبی دارید!!! پس به این نکته مهم توجه کنید که اگر مدت زیادی از راه اندازی وب سایت خود می گذرد، نیازی به عجله نداشته باشید. باید منتظر بمانید تا تکنیک های سئوی سایت که پیاده سازی کرده اید به نتیجه برسد و سپس انتظار داشته باشید که در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

ببینید در مسیر سئو و بهینه سازی سایت باید روی صبر خود کار کنید; باید درک کنید که سئو معجزه نمی کند! سئو در واقع یک فرآیند کاملا منطقی است که باید بر اساس یک سری اصول خاص به نتیجه برسد و به نتیجه رسیدن طبیعتا زمان می برد و شما نیاز به صبر دارید.

آخرین کلام

غیر ممکن است که شما در صفحه اول گوگل باشید. اگر تازه شروع کرده اید.

این کاملاً جدی است و ممکن است برای برخی افراد کمی ناامید کننده باشد. مطمئنا وب مسترهایی که سال ها زحمت کشیده اند و در صفحه اول گوگل حضور داشته اند، قطعا موفقیت های خود را به راحتی نادیده نگرفته اند و همیشه به فکر استفاده از تکنیک های جدید هستند. در نتیجه رقابت، مانع اصلی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است.

مهم ترین کاری که قبل از استفاده از تکنیک های سئو باید انجام دهید این است که صبور باشید و دائماً ترفندهای جدید را در استراتژی های خود امتحان کنید. مطمئنا پس از مدتی به یکی از قدرت های اصلی کسب و کار خود در دنیای مجازی تبدیل خواهید شد.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *