لینکدین چیست ؟
لینکدین شبکه هایی است که در آن افراد حرفه ای مختلف به آن می پیوندند و با متخصصان خود ارتباط برقرار می کنند. هدف این افراد ارتباط تجاری، به اشتراک گذاری دانش و مهارت یا یافتن بهترین فرصت های شغلی است.
این شبکه اجتماعی عظیم در دسامبر 2002 راه اندازی شد و در مه 2003 در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت.شاید شخصی که برای اولین بار وارد لینکدین می شود در فضای رسمی کمی غرق شود اما بعد از مدتی می بیند که همه چیز به خوبی و اصولی پیش می رود انگار در محل کار هستید.
لینکدین برای افراد: کاربران می توانند با ثبت نام در لینکدین یک حساب کاربری برای خودشان ایجاد کنند. سوابق و کاردانی های خود را در پروفایل خود بنویسید و با دیگران (کارفرمایان و کارمندان سایر شرکت ها) سرو کار دارند. برخلاف سایر شبکه های اجتماعی، این ارتباط کاملاً مربوط به تجارت است و محتوای به اشتراک گذاشته شده در این شبکه اجتماعی باید به شغل یا صنعتی که در آن سرگرم هستید مربوط باشد.

لینکدین برای کسب و کار: لینکدین به شرکت ها رخصت می دهد تا صفحات تجاری خود را راه اندازی کنند. اکنون آنها عمومی هستند، می توانند فعالیت های کاری خود را در صفحه اختصاصی خود به اشتراک بگذارند تا کاربران صفحه بتوانند اخبار و فعالیت های محبوب خود را دنبال کنند. همه اینها به سایتی کشیده می شود که در آن نام تجاری کمتر شناخته شده و شرکت کمتر محبوب است.
لینکدین چیست ؟

چگونه در لینکدین کار کنیم؟
نحوه کار در لینکدین تقریبا مشابه سایر شبکه های اجتماعی است با این تفاوت که محتوای تولید شده برای لینکدین باید با کیفیت، ارزشمند و آموزنده باشد. ایجاد چنین محتوایی کار سختی نیست و فقط نیاز به زمان و تحقیق دارد. با رعایت نکتههای زیر می توانید فعالیت خود را در شبکه اجتماعی لینکدین توسعه دهید:
- پروفایل خود را تکمیل کنید :
پروفایل Linkedin، در واقع رزومه کاری شماست، پس بهتر است پروفایل کاربری خود را تا حد امکان کامل کنید تا هر شخصی که پروفایل شما را نظاره میکند، بتواند با سوابق تحصیلی و شغلی شما آشنا شود.هرچه اطلاعات پروفایلتان کاملتر باشد، لینکدین امتیاز بالاتری برایتان اهمیت میدهد .
- برای شرکت خود Company Page بسازید:
امکان Company Page برای شرکتها و سازمانها در نظر گرفته شدهاست و به شما امکان میدهد که علاوه بر پروفایل فردی خود، صفحهای برای کسبوکارتان در لینکدین ایجاد کنید.
- در گروههای لینکدین فعالیت کنید:
یکی دیگر از توانایی های لینکدین، قابلیت ایجاد گروههای مختلف برای بحث و تبادل اطلاعات است. عضویت و فعالیت در این گروهها به شما کمک میکند تا سریعتر تجارت خود را به دیگران معرفی کنید.

- مقالات خود را در لینکدین منتشر کنید:
نوشتن مقاله در لینکدین باعث میشود کاربران بهتر با شما و فعالیتتان آشنا شوند. بهتر است مقالاتتان درباره ی حدود فعالیتتان باشند. پس تا حد امکان از به اشتراک گذاشتن مطالب غیر تخصصی خودداری کنید. همانگونه که در بالا گفتیم، Linkedin با دیگر شبکههای اجتماعی متفاوت است.
سخنان پایانی
آیا لینکدین برای کسب و کار شما مفید است؟ جواب ما به این سوال مثبت است. اگر بتوانید استراتژی مخصوص و دقیقی برای لینکدین تعریف کنید، مطمئناً در طویل مدت نتایج قابل توجهی به دست خواهید آورد.
سعی کنید تا حد ممکن مطالبی مربوط به با کسب و کار خود در لینکدین به اشتراک بگذارید و در این مطالب، مهارت خود را بهخوبی و درستی به دیگران نشان دهید. امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله بتواند به گسترش و موفقیت تجارتتان کمک کند.
همچنین شما میتوانید مطالبی از قبیل ، تیک آبی تلگرام ،چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم و… را مطالعه کنید.
آژانس دیجیتال مارکتینگ مدلین تنها پارتنر اینستاگرام در خاورمیانه است و تمام اعضای تیمشان در تمام پلتفرم ها اعم از اینستاگرام،فیسبوک،تلگرام و یوتیوب ،وریفای هستن و همچنین میتوانید با مراجعه به پیج اینستاگرام @Medellin.ir از کارهایشان باخبر شوید.جهت مشاوره با شماره تماس 09126778304 تماس بگیرید.